[O2] klimatyzacja - błąd czujnika wysokiego ciśnienia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maciek2736
    Classic
    • 2009
    • 33

    [O2] klimatyzacja - błąd czujnika wysokiego ciśnienia

    Niech ktos napisze kto juz ma taki interfejs do swojej skody jak ta moja czyli Oktawia I twin power plus 2008rocznik.Wiem ze koledzy chcecie dobrze i doradzacie rozne kabelki bardzo tanie,ale czytam na forach innych i dodatkowo otworzylem str na allegro wpisujac interefs albo vag +can i wyskoczylo pare str i po kolei wysylalem zapytania o moj rocznik i kabelek jki dzialalby i kazdy roznie napisal ttylko wspolnie odpowiezieli ze te tanie nie beda chodzic dopiero najtanszy to dominator za 279zl. Szukam jakis dobry co mozna sie pobawic w korekty licznika(chcialem wymienic na biale zegary i wbic sobie licznik stan) a na dole pare np co mi odp na moje pytania fachowcy z allegro(uzytkownicy sklepow) wiec co radzicie czy ktos kupil jakis interfejs i dziala to prosze odezwij sie....


    ...Witam
    Do tego auta potrzebuje Pan interfejs z cyfrowa linia CAN. Taki jak na aukcji tylko z CANem kosztuje 400 pln. Do wyboru wersja po polsku lub angielsku.....

    ...Witam

    W tym samochodzie jest magistrala CAN interfejs VAG KKL nie pasuje, zalecam kupno skanera diagnostycznego Dominator VW w cenie 379zł to jest najtańsze rozwiązanie....

    ...będzie taki adapter al z inną kostką może Pan kupić ten i napisać że ma być do skody z 2008 roku różnią się tylko kostką....


    ...witam ten interfejs ze skodą z tego rocznika nie bedzie działać prawidłowo wielu błędów może nie odczytać....

    ...Witam, niestety aktualnie nie posiadamy interfejsu obsługującego Pana samochód. Interfejs vag kkl 42zł nie będzie działał....

    a tu ciekawostka ten niby ma pasowac ...Witam,
    interfejs będzie pasował do Pana auta.
    Pozdrawiam.
    Octavka
  • FocusPocus
    Drive
    • 2007
    • 52

    #2
    [O2] klimatyzacja - błąd czujnika wysokiego ciśnienia

    1.6 MPI (BSE) 2007 rocznik + LPG

    Nie załącza mi się klima.
    1. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - wszystkie OK
    2. zrobiłem test VAGiem - wyszło tak:

    Friday,16,April,2010,19:33:53:13314
    VCDS Version: Release 908.0
    Data version: 20090911

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------

    Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-820-047.lbl
    Control Module Part Number: 1Z0 820 047 K HW: 1Z0 820 047 K
    Component and/or Version: Climatic PQ35 140 0909
    Software Coding:
    Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
    2 Faults Found:

    00229 - Refrigerant Pressure
    002 - Lower Limit Exceeded
    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    009 - Open or Short to Ground

    3. Po naładowaniu klimy pozostał "tylko" błąd czujnika a klima niestety nadal nie załącza... Spece od klimatyzacji stwierdzili że coś z wysokim ciśnieniem, co potwierdził dzisiejszy test:

    Saturday,17,April,2010,10:58:56:13314
    VCDS Version: Release 908.0
    Data version: 20090911
    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------

    Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-820-047.lbl
    Control Module Part Number: 1Z0 820 047 K HW: 1Z0 820 047 K
    Component and/or Version: Climatic PQ35 140 0909
    Software Coding:
    Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
    1 Fault Found:

    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    009 - Open or Short to Ground


    Czy ktoś wie co to oznacza?
    Gdzie znajdę ten czujnik? (jak się do niego dostać)
    Ile kosztuje nowy i gdzie go kupić (poza oczywistym ASO)
    Czy da radę wymienić w garażu?
    Czy jak juz się dostanę do tego czujnika to czy przy odkręceniu wyleci gaz z instalacji klimatyzacji?
    Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
    Navi & CB on board ;-)

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11007
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Czujnik ciśnienia klimatyzacji G65 jest na rurce klimy wchodzącej przez gródź do kabiny
      bodajże - 1K0 959126B
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        Oznacza to, że albo uszkodził się czujnik, albo przewody idące od tego czujnika. Czujnik jest po lewej stronie ( stojąc frontem do auta ) na dole "chłodnicy" klimatyzacji. Wg ETKA nr. 1K0 959 126A. Sam "w garażu" raczej tego nie zrobisz...



        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 11007
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          ops:
          faktycznie, kowal2002 ma rację, dzisiaj rzuciłem okiem fizycznie na czujniki i etka mnie okłamała.... :diabelski_usmiech

          natomiast co do wymiany czy sprawdzenia, bez problemu od góry się podchodzi do wtyczki, czujnik garażowo też się podmieni, tylko czynnik chyba ucieknie

          zasymulowałem sobie ten sam błąd, FocusPocus - po prostu zdjąłem wtyczkę

          kowal 2002 co ty masz za fajny programik czeski?
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • FocusPocus
            Drive
            • 2007
            • 52

            #6
            Dzięki wielkie... Zaraz idę oblookać jak to tam u mnie wygląda. Muszę się zorientować jeszcze gdzie w razie czego takiego czujnika zanabyć.
            Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
            Navi & CB on board ;-)

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zamieszczone przez krzynol
              ...
              kowal 2002 co ty masz za fajny programik czeski?
              Kiedyś na jakiejś czeskiej stronce były dostępne takie fajne instrukcje serwisowe w pdf-ach ( niestety po czasku ). Stronka już nie działa, ale jakby co to mam backup :diabelski_usmiech ...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • mroko
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 659
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Miałem okazję kiedyś zmieniać ten czujnik i z tego co pamiętam to nie było łatwo go odkręcić musiałem chyba wyciągać halogen prawy ale ogólnie da się rade.

                Oczywiście jak go wykręcisz to czynnik ucieknie więc i tak musisz pojechać do kogoś żeby nabił Ci klime od nowa.

                Pozdrawiam
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz

                • FocusPocus
                  Drive
                  • 2007
                  • 52

                  #9
                  Zamieszczone przez mroko
                  Oczywiście jak go wykręcisz to czynnik ucieknie więc i tak musisz pojechać do kogoś żeby nabił Ci klime od nowa.

                  Pozdrawiam
                  Kuuurde a w sobotę świeżutko nabiłem... za 150 zyli... :evil:
                  Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
                  Navi & CB on board ;-)

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    Zamieszczone przez FocusPocus
                    Zamieszczone przez mroko
                    Oczywiście jak go wykręcisz to czynnik ucieknie więc i tak musisz pojechać do kogoś żeby nabił Ci klime od nowa.

                    Pozdrawiam
                    Kuuurde a w sobotę świeżutko nabiłem... za 150 zyli... :evil:
                    To sprawdź jeszcze, czy do tego czujnika dochodzi zasilanie.
                    Wtyczka ma 3 piny: 1 - Masa ( przewód brązowy ) 2 - wyjście sygnału z czujnika; 3 - zasilanie +12V.
                    Z pinu 2 sygnał idzie prosto do sterownika klimatyzacji ( niestety nie wiem na który pin, ale możesz go ewentualnie znaleźć po kolorze )...
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • Pawko
                      Drive
                      • 2009
                      • 50

                      #11
                      wykrecenie tego czujnika przynajmniej u mnie nie powoduje rozszczelnienia
                      Pozdrawiam
                      Paweł

                      Komentarz

                      • FocusPocus
                        Drive
                        • 2007
                        • 52

                        #12
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        To sprawdź jeszcze, czy do tego czujnika dochodzi zasilanie.
                        Wtyczka ma 3 piny: 1 - Masa ( przewód brązowy ) 2 - wyjście sygnału z czujnika; 3 - zasilanie +12V.
                        Z pinu 2 sygnał idzie prosto do sterownika klimatyzacji ( niestety nie wiem na który pin, ale możesz go ewentualnie znaleźć po kolorze )...
                        Pomiędzy zewnętrznymi pinami (masą a 3 pinem) jest napięcie, więc chyba pozostaje wymienić czujnik.

                        Zamieszczone przez Pawko
                        wykrecenie tego czujnika przynajmniej u mnie nie powoduje rozszczelnienia
                        Jak go wykręciłeś?
                        Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
                        Navi & CB on board ;-)

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 11007
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez FocusPocus
                          Pomiędzy zewnętrznymi pinami (masą a 3 pinem) jest napięcie, więc chyba pozostaje wymienić czujnik.
                          czyli co? zasilanie jest, nie ma sygnału - czujnik do wymiany (ewentualnie przewód w wiązce)
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • Adam_Zd
                            Classic
                            • 2008
                            • 39

                            #14
                            Witam,
                            Właśnie mam ten sam problem, 2 m-ce temu miałem sprawdzaną klime - kompleksowy przegląd z wypompowaniem i zważeniem czynnika. Brakowało 5% czyli raczej nie było większych nieszczelności (klima nie była dopełniana co najmniej 3 lata, może nawet wcale). Tydzień temu przestała mi działać. Były 2 błędy - za niskie ciśnienie i błąd czujnika G65 (zwarcie do plusa albo do masy). Pierwszy dał się skasować, drugi nie. Sprawdziłem napięcie dochodzące do czujnika - jest OK, przeczyściłem styki złożyłem do kupy i błąd nie znika.

                            FocusPocus - jak udało ci się to naprawić? Pomogła wymiana czujnika czy były jeszcze jakieś problemy? Czy wykręcenie czujnika powoduje rozszczelnienie układu?

                            pozdrawiam
                            Adam

                            Komentarz

                            • FocusPocus
                              Drive
                              • 2007
                              • 52

                              #15
                              Wykręcenie czujnika nie powoduje rozszczelnienia, tylko rób to delikatnie bo to cienka aluminiowa rurka. Polecam dokręcać ręką nie kluczem.
                              Wymiana czujnika pomogła, niestety mam jakąś małą nieszczelność w układzie i czynnik mi ucieka, a niestety nieszczelność jest na tyle mała że nie widać którędy. Po nabiciu chodziła dwa dni po 8 godzin i nic nie było widać.
                              Ostatnio około 2 miesiące temu nabijałem i już jest niemal pusta. To słychać bo zaczyna huczeć jakby ktoś do pustej puszki dmuchał. Ale podczas nabijania dali trochę więcej "kontrastu" i jak teraz pojadę na kolejne napełnienie to może coś wreszcie zobaczą. A jak nie to pewnie za dwa miech znowu do napełnienia :|
                              Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
                              Navi & CB on board ;-)

                              Komentarz

                              • robekcool
                                RS
                                • 2009
                                • 2041
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                FocusPocus, zmyka przy korku skraplacza pewnie. kontrast w tym przypadku pewnie nie pomoże. raczej woda z mydłem :diabelski_usmiech
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz

                                • FocusPocus
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 52

                                  #17
                                  Zamieszczone przez robekcool
                                  FocusPocus, zmyka przy korku skraplacza pewnie. kontrast w tym przypadku pewnie nie pomoże. raczej woda z mydłem :diabelski_usmiech
                                  Gdzie jest ten korek?
                                  Przejrzeli wszystko co było dostępne z komory silnika i pod autem i niczego się nie dopatrzyli. Jest jeszcze opcja że gdzieś pod konsolą wewnątrz ucieka, no ale rozbieranie tego to już rzeźba na maksa, więc chciałbym tego uniknąć...
                                  Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
                                  Navi & CB on board ;-)

                                  Komentarz

                                  • robekcool
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2041
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    przy lewej lampie. słabo szukali. korek nie do wykręcenia.
                                    www.k-mot.pl
                                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                    Autoholowanie.
                                    Robert Kulma

                                    Komentarz

                                    • FocusPocus
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 52

                                      #19
                                      Zamieszczone przez robekcool
                                      przy lewej lampie. słabo szukali. korek nie do wykręcenia.
                                      Masz na myśli zawór od napełniania (po lewej stojąc przodem do auta)?
                                      Bo tam gdzie akumulator to nie kojarzę żadnego korka...
                                      Mógłbyś rozwinąć myśl o wodzie i mydle?
                                      We wtorek jadę na warsztat więc mógłbym co nieco podpowiedzieć gdybym wiedział o co biega...
                                      Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
                                      Navi & CB on board ;-)

                                      Komentarz

                                      • robekcool
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2041
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        nie zawór , a korek w skraplaczu przy lewej lampie . a woda i święcona czasem nie pomoże :diabelski_usmiech .
                                        woda + mydło + wyciek = bąbelki :idea: ot tyle podpowiedzi
                                        www.k-mot.pl
                                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                        Autoholowanie.
                                        Robert Kulma

                                        Komentarz

                                        • ciuk15
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 406

                                          #21
                                          FocusPocus, widzę ze masz ten sam problem co ja mam nieszczelność przy tym koreczku i muszę teraz wymienić cala chłodnice i zrobić klimę. Modle się żeby nie było nic więcej ale gazu nawet już nie mam w układzie. a jak możecie podpowiedzcie mi czy jak zrobię porządek z chłodnicą ( skraplaczem ) i bym napełnił układ, zacznie działać czy najpierw trzeba skasować błędy z czujnika a jak gazu nie mam to na pewno błąd jest a klima już się nawet nie załącza ( forma zabezpieczenia ). Ten koreczek jest w pierwszej chłodnicy po prawej stronie wkręcany w taka jakby rurkę z boku od góry. nie da rady go odkręcić ja próbowałem i sadze po oględzinach ze jest dodatkowo klejony.

                                          Pozdrawiam
                                          1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                                          2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                                          3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                                          4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                                          Komentarz

                                          • FocusPocus
                                            Drive
                                            • 2007
                                            • 52

                                            #22
                                            Rzeczywiście jakies bąbelki się przy korku robiły.
                                            Korek jest wykręcany. Jest na nim oring. Wymieniłem oring, nabiliśmy klimę, póki co bąbelków nie widać. Pojeżdżę troszkę i zobaczymy co będzie za 3-4 miesiące
                                            Robekcool dzięki za naprowadzenia na trop
                                            Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
                                            Navi & CB on board ;-)

                                            Komentarz

                                            • ciuk15
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 406

                                              #23
                                              FocusPocus, a z którego roku masz samochodzik to może coś zmienili w sprawie tego korka. U mnie nic nie chce się ruszyć tylko się zerwał i pozostaje mi nowa chłodnica.
                                              1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                                              2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                                              3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                                              4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                                              Komentarz

                                              • FocusPocus
                                                Drive
                                                • 2007
                                                • 52

                                                #24
                                                Zamieszczone przez ciuk15
                                                FocusPocus, a z którego roku masz samochodzik
                                                2007 (modelowo 2008)
                                                Wykręcony dużym imbusem wyszedł bez problemu
                                                Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
                                                Navi & CB on board ;-)

                                                Komentarz

                                                • ciuk15
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 406

                                                  #25
                                                  FocusPocus, u mnie jest tak samo tylko rocznikowo 2004 (modelowo 2005 ) pozostaje wymiana chlodnicy
                                                  Pozdrawiam
                                                  1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                                                  2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                                                  3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                                                  4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...